Liepos mėnesio pirkimų klubo renginys buvo skirtas aptarti tiekėjų vertinimą.
.
Kai kuriems iš pirkimų žmonių tiekėjų vertinimas yra keiksmažodis ir bereikalingas laiko gaišimas, kitiems - norimas tikslas įsivaizduojant, kad atlikus įvertinimą gyvenimas pagerės, o realybėje - tai yra mūsų pačių darbo įsivertinimas.
Pradėkime nuo pradžių – kuriuo metu vykdome tiekėjų vertinimą?
1 variantas – tiekėjų atrankų metu
2 variantas – pirkimų vykdymų metu
Viskas būtų gerai, jei vykdant 1 ir 2 punktus būtų vertinami vienodi kriterijai, bet realybėje deja retai kada tai pamatau.
Tiekėjų atrankų metu mes dažniausiai vertiname šiuos punktus:
• Kompetenciją
• Atitikimas techninėms sąlygoms
• Kainodarą
• Terminus
Tuo tarpu pirkimų vykdymų metu sutinku dažniausiai šiuos kriterijus:
• Apyvartos
• Pretenzijų kiekiai
• Mokėjimo sąlygos
• Bendradarbiavimo vertinimas
• Konkretūs KPI (pagal galimybes juos matuoti)
Labai įdomi problema – renkamės pagal kompetenciją, o vertiname pagal tai kur daugiausiai pinigų išleidome. Ar Jums skamba viskas logiškai?:)
Ar kada susimąstėte, o koks yra tiekėjų vertinimo tikslas?
Tiekėjų atrankų metu – iš esmės yra vienintelis tikslas – pasirinkti tiekėją. Viskas!
Tuo tarpu metinių tiekėjų vertinimo metu jau tikslų galima sugalvoti ir daugiau:
• Pasirinkti tiekėją?
• Įvertinti esamą situaciją?
• Numatyti taisytinas vietas?
• Pakeisti tiekėją?
• Įrašykite savo variantą
Ką matuojame?
Kiekvienas skaičius vertinime turi savo logiką ir prasmę. Jei Jūs jos nesuprantate, nedarykite šio darbo.
Pateiksiu pavyzdį: kuris tiekėjas geresnis, tas, kuris per metus turėjo 5 nežymias prentenzijas ir jas greit išsprendė, ar tas kuris turėjo 1 – bet brangesnę ir pusę metų.
Vietoje pabaigos:
Integruokime vertinimus jau užklausoje
Žinome ką matuojame ir kodėl
Būkime sąžiningi sau, jei visi tiekėjai įvertinti puikiai, ar mes taip gerai dirbame, ar taikome per žemą kartelę tiekėjams:)
Comments